Reumatoidno stopalo

Candidati100
OPIS

Prvi simptomi reumatoidnog artritisa najčešće se javljaju u području šake ili stopala. Karakteristične su upalne promjene na zglobovima prstiju, a zatim postupno i na samom gležnju.

simptomi reumatoidnog artritisa

Uz upale zglobova javljaju se i upalne promjene na tetivama. U krajnjoj fazi bolesti karakteristična je klinička slika reumatoidnog stopala. Spušteni svodovi stopala poput planovalgusa, deformacija palca u smislu haluks valgusa te deformacija prstiju tipa digitus fleksus – skvrčeni prst sa iščašenjem bazalnih zglobova prstiju. Postupno se javljaju i bolni natisci na tabanu ispod glavica kostiju donožja. Zglobovi stopala kao i gležanj postaju sve manje gibljivi te u krajnjoj fazi završavaju s ukočenjem.

Uz upale zglobova javljaju se i upalne promjene na tetivama

PACIJENTI

Reumatoidno stopalo javlja se uglavnom kod svih osoba oboljelih od reumatoidnog artritisa – upalne bolesti čije se komplikacije najviše manifestiraju na zglobovima stopala i prstima šaka. Češće se javlja kod žena nego kod muškaraca i to u dobi između 30 i 60 godine života. Potrebno je naglasiti da sa starenjem raste i mogućnost dobivanja ove bolesti.

LIJEČENJE

Liječenje reumatoidnog stopala je prvenstveno konzervativno, a sastoji se u nošenju široke, komotne obuće s mekim ortopedskim ulošcima. U kasnijoj fazi eventualno nošenjem ortopedske obuće, dok kod težih slučajeva ovisno o stupnju deformacija i popratnim tegobama poduzima se i operacijsko liječenje.

liječenje reumatoidnog stopala

OPORAVAK

Postoperativno je obvezno korištenje ortopedskih uložaka po modelu stopala, a kod izraženije deformacije gdje nije moguće korištenje standardne konfekcijske obuće propisuje se ortopedska obuća.

Na odjelu Poliklinike Bilić Vision za ortopediju radi prim. dr.sc. Madjarević, ortoped usko specijaliziran za liječenje stopala i skočnog zgloba. Već više od 30 godina prim. dr. sc. Madjarević uspješno liječi sve deformacije stopala. Javite nam se i informirajte se o liječenju vaše upale zglobova. Naručite se na pregled kod prim. dr. sc. Madjarevića putem online forme ili pozivom na broj telefona 01 4678 444.
prim. dr. sc. Mladen Madjarević, specijalist ortoped

Autor teksta: prim. dr. sc. Mladen Madjarević, specijalist ortoped

je specijaliziran za liječenje svih bolesti i deformacija stopala. U posljednjih 30 godina uspješno operira deformacije prednjeg dijela stopala (haluks valgus), ukočeni nožni palac (haluks rigidus), skvrčeni prst (digitus fleksus), čekičasti prst (digitus maleus), metatarzalgije, artrodeze palca i artrodeze gležnja itd. Uz stručno usavršavanje na UCLA Orthopaedic Surgery u Los Angelesu, primarius Madjarević je aktivno sudjelovao kao predavač na raznim europskim ortopedskim kongresima gdje je educirao o bolestima stopala.